پنجمين نمايشگاه سراسری فرش دستباف1390در یزد گشایش یافت

 

 

پنجمين نمايشگاه سراسری فرش دستباف استان يزد از تاريخ 25 لغايت 30 بهمن ماه در یزد گشایش یافت

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد ، محمد مهدی زارع با اعلام خبر فوق گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی است برای خانواده های یزدی ،تا با خرید فرش دستباف ،هنری ارزشمند را به خانه های خود برده و از مزایای دستبافته های ارزشمند هنرمندان ایرانی بهره مند شوند.

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد در خصوص اهداف برپایی این نمایشگاه اظهارداشت: آشنایی بیشتر مردم با این هنر و صنعت بومی و ملی، حمایت از تولید کنندگان داخلی، ترویج و توسعه صنعت فرش دست باف و ایجاد فضایی مناسب برای برقراری ارتباط مستقیم تولید کننده و مصرف کننده مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دراین نمایشگاه توليدكنندگان و تجار 10 استان كشور اعم از : تبريز، قم، اصفهان، نائين، كاشان، شيراز، مشهد، كرمان، تهران، قزوين و اراك محصولات خود را به نمایش می گذارند افزود :در اين نمايشگاه علاوه بر توليدكنندگان خارج استان، شركت‌هاي تعاوني توليد فرش دستباف روستائي استان، اتحاديه‌هاي صنف بافندگان فرش دستباف و توليدكنندگان استان ،مراكز علمي چون دانشگاه اردكان و همچنين هنرستان دخترانه كار دانش فرش دستباف استان نيز حضور دارند.

 

وی گفت:در اين نمايشگاه انواع تابلوفرش ، انواع فرش‌هاي تزئيني و گران‌قيمت ابريشمي با طرح‌هاي اصيل و نيز انواع فرش‌هاي عشايري با طرح‌هاي مختلف نواحي گوناگون  وجود داشته و بقيه واحدها نیز فرش‌هاي دستباف خود را ارائه خواهند داد.    

 

زارع ساعات کار نمایشگاه را 30/15 لغایت 30/21 شب ذکر کردو گفت: این نمایشگاه در فضایی به مساحت 7000 مترمربع و متشكل از 90 غرفه در محل نمايشگاههاي استان (سالن شهيد قندي) برگزار و پذیرای عموم می باشد .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا